SPDSW – SPD SCOOTER-WEEKEND

Szabályzat

Home »  Szabályzat

MAMS 2016 évi általános sportszabályzat (mams_altalanos_sportszabalyzat_2016.pdf)
MAMS 2015 évi általános szabályzat (mams_altalanos_szabalyzat_20150514.pdf)

Szabad pályamotorozás (MAX. létszám):
Egyszerre maximum 30 darab robogós / motoros tartózkodhat a pályán, melyből 10% lehet (maximum 3db) 250ccm-nél nagyobb motorkerékpár. A profi versenyzők korlátozott számban használhatják a pályát szabad pályamotorozás alkalmával, mindaddig amíg másokat nem veszélyeztetnek.

Figyelem: a pályán komoly indok nélkül semmilyen körülmények között nem szabad megállni. Amennyiben műszaki probléma lépett fel, és a helyzet megengedi, úgy kéz fel tartás mellett óvatosan guruljunk ki a füves részre. Itt kiemelendő még egyszer az a dolog, hogy a pályáról történő kihajtási szándékot is időben kéz fel tartással kötelező jelezni.


Motorozás a versenypályán kívül:
A garázsok és a pálya közötti széles aszfaltcsíkon egy kifejezetten erre a célra kialakított részen lehetőség lesz egész nap tesztelni a motorokat. A füves camping résznél található elválasztó aszfaltcsíkon TILOS nagy sebességgel motorozni (maximum 25km/h). Ezt természetesen nem fogjuk mérni, de ha valaki extrém mértékben, szemmel láthatóan megszegi a szabályzatot akkor kényszerítő jelleggel, szankciókat kell alkalmaznunk. Teszteléshez a későbbiekben részletezett védőfelszerelés szükséges. Normál “A” pontból “B” pontba történő közlekedéshez csak bukósisak, illetve kesztyű használata kötelező, egyéb ruházatra vonatkozó kikötés nincs.


Ruházat:
Fontos kiemelni, hogy a motorozáshoz szükséges védőfelszerelés viselése mindenkinek a saját érdeke.

Bukósisak: Zárt kivitel. A teljes fejrészt védenie kell, beleértve az állrészt is.
Felső ruházat: Zárt kivitel. Protektoros motoros kabát / Farmer vagy ahhoz hasonló kabát.
Alsó ruházat: Zárt kivitel. Protektoros hosszú motoros nadrág / Farmer vagy hasonló nadrág.
Cipő: Zárt kivitel. Motoros csizma / Magasszárú cipő.
Kesztyű: Zárt kivitel. Protektoros motoros kesztyű / Egyéb teljesen zárt kesztyű.

Az imént felsorolt listát alap követelményként kell kezelni. Amennyiben valakinél nem teljesül mind az öt alap követelmény, úgy nem vehet részt az olyan motoros programokon amik a pályán zajlanak.
Ruházat - Motoros ruházat


Versenyszámok / Kategóriák:
Ahhoz, hogy kör / gyorsulási versenyszámokban egy kategória indításra kerüljön minimum 3 darab jóváhagyott nevezőnek kell lennie.


Gépátvétel – Motor:
Az motorok ellenőrzése alábbi pontok alapján történik. Azok a motorok melyekkel versenyezni szeretnének ezeknek a feltételeknek meg kell felelniük.

Fékrendszer:
A fékeknek hibátlanul kell működniük. A féktárcsa nem érheti el a gyárilag megadott kopáshatárt. A fékbetétek legalább 50%-os állapotban kellenek, hogy legyenek. A fékrendszerben található biztosító alkatrészeknek a helyükön kell lenniük. A fékkaroknak épeknek kell lenniük, de a gyári hosszúság legalább 90%-át el kell érniük.

Abroncsok:
Az abroncsoknak pályamotorozáshoz megfelelő állapotban kell lenniük. Cross vagy Enduro-Cross gumi abrocsonkkal a pályára felhajtani nem lehet (TILOS). Utcai enduro gumik engedélyezve vannak.

Lengéscsillapítók:
A lengéscsillapítóknak versenyzésre alkalmas állapotban kell lenniük. Nem lóghatnak, nem kotyoghatnak. Csavarok nem hiányozhatnak.

Kerekek:
A kerekek az összes gyárilag megadott felfogatási ponton rögzítve kell, hogy legyenek. Csavarok nem hiányozhatnak.

Kormány:
A kormánynak fixen kell állnia, a rögzítésnél nem mozoghat / kotyoghat.

Kipufogó:
A kipufogónak fixen kell állnia. Az összes lehetséges felfogatási ponton csavarral kell rögzíteni. Csavarok nem hiányozhatnak.

Légszűrő:
A légszűrőnek fixen kell állnia. Az összes lehetséges felfogatási ponton csavarral / bilinccsel kell rögzíteni. Csavarok nem hiányozhatnak.

Karburátor
A karburátornak fixen kell állnia. Az összes lehetséges felfogatási ponton csavarral / bilinccsel kell rögzíteni. Csavarok / bilincs(ek) nem hiányozhatnak.

Oldaldekni
Az oldaldekni csavaroknak 80%-ban a helyükön kell lenniük. Maximálisan 3 darab hiányozhat.

Idomok, ülés:
Az idomok nem lóghatnak, az összes lehetséges gyári felfogatási ponton rögzíteni kell őket. Módosított idomos robogók esetén értelemszerűen ha a felfogatási pontok módosításra kerültek, akkor azok minősülnek gyári felfogatási pontnak.

Hűtőrendszer:
A hűtőrendszer alkatrészeinek fixen kell állniuk. Csavarok nem hiányozhatnak. A vízpumpa nem folyhat.

Tükrök:
A tükröket a verseny idejére le kell szerelni. Ebben segítséget tudnak nyújtani a gépátvételért felelős személyek.

Folyadékok a motorban:
Ellenőrzésre kerül a hűtő, illetve kenőrendszer valamint a végáttétel is. Sehol nem lehet szivárgás, mindhárom egységnek hibátlanul kell üzemelnie. A végáttételnél a leengedő / betöltő csavarok gyári állapotban a helyükön kell, hogy legyenek.

Meghajtó lánc: (Váltós motorok)
A meghajtó lánc versenyzésre alkalmas állapotban kell, hogy legyen. A megfelelő feszességre fektessünk nagy figyelmet.


Gépátvétel – Ruházat:
A versenyeken indulni kívánó emberek esetében a ruházat is szemrevételezésre kerül. A korábbiakban leírt feltételeknek teljesülniük kell, különben a versenyző nem állhat rajthoz.


Versenyek-nevezés:
A nevezés a gépátvétellel egy időben történik, így mindenkinek a nevezni kívánt motorral együtt kell a regisztrációs ponthoz menni. A motor átvizsgálását követően kiállításra kerül egy nevezési lap melyen az induló aláírásával igazolja, hogy a http://www.scooterweekend.hu weboldalon található tartalmat, kiemelten a rendezvény ideje alatt érvényes szabályzatot elolvasta, megértette azt és önmagára nézve kötelező érvényűnek tekinti. Elismeri továbbá azt is, hogy a versenyen önszántából vesz részt, valamint, hogy személyi sérülés vagy anyagi kár esetén a felelősség kizárólag a versenyzőt terheli, a szervezők kártérítésre semmilyen körülmények között nem kötelezhetőek.


Rajtszám matrica:
A rajtszám matricát jól látható helyen kell elhelyezni, tehát például sisaktartóba vagy kerék feletti idomra ne ragasszuk.


Verseny kiírás módosításának joga:

Amennyiben helyszínen bármelyik versenyszámmal kapcsolatban a korábbiakban nem ismert információ jut a szervezők tudomására, úgy fenntartják a jogot a versenyszámmal kapcsolatos szabályzat szükséges mértékben történő módosítására.